Administration af sociale medier

Webredaktøren hjælper med annoncer og indhold

Sociale medier kan være tidskrævende at passe - lad Webredaktøren hjælpe

Webredaktøren kan hjælpe med administration af sociale medier

Der findes et utal af sociale medier og det kan være tidskrævende at passe dem.

Det er uheldigt, at have en virksomhed tilstede på et socialt medie, hvis der aldrig sker noget på siden.  Så mister man følgere og profilen gør ikke nogen positiv gavn for hjemmeside eller dit brand.

Derfor:

Hvis du vil være tilstede, med din virksomhed, på et socialt medie, er du nødt til, at bruge tid på, at lave opslag, og i det hele taget, være aktiv med virksomhedens profil.

I så fald kan tilstedeværelsen på de sociale medier, give mange klik til hjemmesiden og et generelt brand awareness.

Du bør derfor overveje om, du har noget at bidrage med, eller om det er bedre, at lægge alle kræfter i hjemmesiden og dine kunder.

Her kan Webredaktøren ikke sige hvad du skal. Det er et spørgsmål om, hvad du gerne vil. Men jeg kan hjælpe dig med administration, annoncering og opsætning, hvis du vælger at gå all in på SoMe.

Okay, du har besluttet at være social på nettet – hvad så nu?

Når du har truffet den beslutning, at du vil være tilstede på de Sociale Medier, så melder næste spørgsmål sig; Hvilke medier er du med på?

Der findes rigtig mange sociale medier og de har hver især deres styrker og svagheder.

Instagram er udelukkende billedbaseret, så har du ikke en masse at tage billeder af, er det måske ikke det oplagte medie og vice versa.

Skal virksomheden være på Instagram, Facebook eller linkedIn? spørge Webredaktøren

Facebook er nok det du først tænker på, for det kender alle da, ik? Joo de fleste har måske nok hørt det et par gange, men der er mange som helt vælger det fra. Når det er sagt, så er Facebook et oplagt medie for de fleste virksomheder, da man har mulighed for en tæt kontakt til sine kunder og følgere. Det kan bare være både negativt og positivt.

Facebook har også gode muligheder for at du kan annoncere, lidt på samme måde som du kan med Google ads, hvis du kender det.

LinkedIn er mere et professionelt socialt medie. Det er her du IKKE lægger billeder op af din aftensmad, men derimod klapper dig selv og andre virksomheder på skulderen, når det går godt. Det er her du opbygger et professionelt netværk og det kan være en god mulighed for de fleste virksomheder.

LinkedIn tilbyder ligeledes annoncering.

Dette var blot nogle enkelte eksempler og det helt uden at nævne YOUTUBE!

Spørger du mig, er Youtube et helt genialt medie, ejet af Google, hvilket åbner op for supporterende SEO, annoncering og optimering, I LOOOOVE it!

MEN det er altså pinedød nødvendigt at man har nogle videoer at lægge derind, for ellers har man ikke det store at gøre der som virksomhed.

Skal virksomheden være på Instagram, Facebook eller linkedIn? spørge Webredaktøren

Okay, du har besluttet at være social på nettet – hvad så nu?

Når du har truffet den beslutning, at du vil være tilstede på de Sociale Medier, så melder næste spørgsmål sig; Hvilke medier er du med på?

Der findes rigtig mange sociale medier og de har hver især deres styrker og svagheder.

Instagram er udelukkende billedbaseret, så har du ikke en masse at tage billeder af, er det måske ikke det oplagte medie og vice versa.

Facebook er nok det du først tænker på, for det kender alle da, ik? Joo de fleste har måske nok hørt det et par gange, men der er mange som helt vælger det fra. Når det er sagt, så er Facebook et oplagt medie for de fleste virksomheder, da man har mulighed for en tæt kontakt til sine kunder og følgere. Det kan bare være både negativt og positivt.

Facebook har også gode muligheder for at du kan annoncere, lidt på samme måde som du kan med Google ads, hvis du kender det.

LinkedIn er mere et professionelt socialt medie. Det er her du IKKE lægger billeder op af din aftensmad, men derimod klapper dig selv og andre virksomheder på skulderen, når det går godt. Det er her du opbygger et professionelt netværk og det kan være en god mulighed for de fleste virksomheder.

LinkedIn tilbyder ligeledes annoncering.

Dette var blot nogle enkelte eksempler og det helt uden at nævne YOUTUBE!

Spørger du mig, er Youtube et helt genialt medie, ejet af Google, hvilket åbner op for supporterende SEO, annoncering og optimering, I LOOOOVE it!

MEN det er altså pinedød nødvendigt at man har nogle videoer at lægge derind, for ellers har man ikke det store at gøre der som virksomhed. 

 

Er du i tvivl om din virksomhed skal være socialt til stede? Få gode råd her

Gode råd til virksomhedens brug af Sociale medier

  •  Vær opmærksom på at der ikke er noget filter, når dine følgere sidder bag skærmen
  • Du skal være klar til at besvare spørgsmål og henvendelser fra dine følgere, på en konstruktiv måde
  • Du kan bruge SoMe på mange måder i både markedsføring, kundeservice, feedback, og netværk
  • Sørg for at lægge en strategi for din brug, opdateringsfrekvens, indhold og tone, inden du går i gang.

Webredaktøren hjælper gerne med alle forberedelser, kontakt mig for en uforpligtende samtale.

Annoncering på sociale medier – hvordan?

Hvis du gerne vil annoncere på de sociale medier, er det et effektivt markedsføringstiltag.

De fleste sociale medier tilbyder annoncering, til varierende priser. Fælles er dog at du har mulighed for at sætte dit budget indenfor en given periode.

Hos webredaktøren klarer jeg annoncestyringen for dig, du skal bare fortælle hvad du vil bruge på det og hvad budskabet skal være. Du får naturligvis alt til godkendelse inden det bliver offentliggjort. 

Annoncering på sociale medier - kan det betale sig? lad statistikken tale
Annoncering på sociale medier - kan det betale sig? lad statistikken tale

Annoncering på sociale medier – hvordan?

Hvis du gerne vil annoncere på de sociale medier, er det et effektivt markedsføringstiltag.

De fleste sociale medier tilbyder annoncering, til varierende priser. Fælles er dog at du har mulighed for at sætte dit budget indenfor en given periode.

Hos webredaktøren klarer jeg annoncestyringen for dig, du skal bare fortælle hvad du vil bruge på det og hvad budskabet skal være. Du får naturligvis alt til godkendelse inden det bliver offentliggjort.